vrijdag 17 december 2010

Dagje Amsterdam

Hallo allemaal. Vorige week zondag zijn we met alles meiden van mijn familie naar Amsterdam geweest. Met alle meiden bedoel ik mijn moeder, mijn zusjes en mijn schoonzusje. Mijn nichtje werd die dag 40 en had ons allemaal uitgenodigd om naar Amstedam te komen. Eerst kregen we deze heerlijk cupcakes. Wat waren die lekker. We hadden allemaal een andere kleur. Deze was van Ria. Lekker was die he Rie :-).
Toen met zijn allen op de tram de stad in want we gingen iets leuks doen. We wisten niet wat dus het was echt een verrassing. Heerlijk om weer even terug te zijn in je geboortestad.
We gingen naar het Tassen museum aan de Herengracht. Dat was echt heel leuk. Zelf mijn moeder die al bijna 83 is, zie je haar mooie witte haardosje op de foto, vond het geweldig.

Je begint op de derde verdieping waar de alleroudste tassen tentoon gesteld liggen. Dit vond ik zelf de mooiste. Een Frans tasje uit 1806 met een handbeschilderd schilderijtje op zijde erin en een geborduurd liefdesgedichtje.

Deze tasjes waren helemaal gekantklost. Er boven lagen mooie klosjes helemaal uitgesneden.

Hoe verder je naar beneden ging hoe jonger de tassen werden. Dit zijn naaigarnituur tasjes uit 1930 ongeveer.
Zelfs op de wc zag je tasjes. Echt Swarovski kristal. Dat is nog eens luxe plassen hahahh..
En kijk eens naar deze mooi lichtkoepel..
Er zijn ook een paar prachtige stijlkamers met deze beschilderde plafonds. Daar kan je lekker thee of koffie drinken
Het was een heerlijke dag en na een uitgebreide broodmaaltijd gingen we weer richting huis. Met een beetje een heimwee gevoel dat wel.....
Veel liefs Hannie










18 opmerkingen:

oma leentje zei

O je ziet gelijk dat het een heerlijk dagje was. Het blijft een fijne stad he Dat MOKUM. ik vind het altijd erg thuis komen. Heerlijk en wat een leuk museum echt een vrouwending.

Fijn weekend

Pink Princess zei

Schitterende tasjes ♥ vooral die eerste en die naaigarnituren-tasjes uit de 30-er jaren ♥

THE BLACK BARN zei

JULLIE HEBBEN HELE LEUKE DAG GEHAD ZIE IK.

LIEVE GROET,
MIRANDA

Bizzy @ home zei

Dat ziet er uit als een dag met een gouden randje. Leuk al die tasjes!
Ik wens je alvast fijne feestdagen Hannie.
Lieve groet, Renny

La Maison zei

Wat een goed idee, ga ik ook eens doen als er iets te vieren is.

Gezellig zo met z'n allen en dat je moeder er bij kon zijn is extra fijn.

Lieve groet
Hermine

Mayflower zei

Wat leuk Hanneke zo'n dagje uit met je moeder en zussen. Jullie dag begon goed met zo'n overheerlijke cupcake, wat ziet die er feestelijk uit en wat leuk zo'n tassenmuseum, wist niet dat zoiets er is, ziet er prachtig uit allemaal.
Je kan terugkijken op een heerlijke dag.
Fijn weekend.
Lieve groet, Mea

Kom Achterom zei

ooh wat een prachtige tassen zeg!!
wat leuk zo'n meiden dag!
fijn weekend
Yolanda

Home and Lifestyle zei

Dat klinkt ook echt als een hele gezellige dag...en wat een leuk idee om naar een tassenmuseum te gaan! Ik hoop dat jullie deze traditie nog lang in ere mogen houden!

Een heel fijn weekend gewenst! Lieve groet, Ingrid

Eefje Bouweriks zei

Het was ook echt een super gezellig en leuk dagje uit en je foto's zijn mooi geworden hoor. Je bent niet de enige met heimwee gevoel. Dat had ik heel erg toen we op het Rembrantsplein aan het wandelen waren.

Groetjes
Eefje

Bij Guusje Thuis zei

Klinkt als een heel gezellig dagje. Groetjes en fijn weekend!

Rosarie zei

Hoi Han.

Was zeker een super gezellig dagje...en de cupcakes waren inderdaad verrukkelijk!!hihi
Amsterdam is zoiezo altijd leuk!! De foto's zijn erg mooi geworden, het is net of ik er weer loop!
Toppie..

Lief en een knuf van Ria

Jeanette zei

Ik ben gek op Amsterdam 1x per jaar gaan we altijd een dagje winkelen en ik ben ook gek op tassen. Wat een leuk museum. Ik ga dit onthouden, leuk idee.

Groet,
Jeanette

sylvia zei

Hoi Hanneke,
Prachtig is het die honden in de sneeuw!
Baroef is net als Boy, inderdaad een konijntje dat heen en weer rent door de sneeuw en soms zakt hij zover weg dat je alleen het koppie nog ziet.
Lotje daarentegen vindt alles wat nat is niks, dus sneeuw is ook geen favoriet van haar. Ze zit me soms hopeloos aan te kijken waar ze nou moet plassen hi, hi
Groetjes Sylvia

De Ruijsbroekjes zei

Wat een leuk om idee om zo iets met alle dames te doen, kan niet beter toch ! Wat een mooie tasjes he, oh die zou ik ook zo graag even willen vast houden om de tijd er aan af te snuffelen ;-) Zo mooi zo delicaat ook ! Moet zeker leuk zijn als dat ook nog je geboortestad is, dan kom je even ook weer thuis maar dan anders ! Dank dat je ons even laat mee genieten, en dank dat je nog altijd even bij mijn Louis komt kijken ;-)

Madelief zei

Lieve Hannie,

Dit klinkt als een hele gezellige dag! Ik ben zelf nog nooit in een tassenmuseum geweest, maar misschien is het een leuk idee om het volgend jaar te doen.

Ik wens jou en je gezin hele gezellige kerstdagen toe. Geniet ervan!

Lieve groet, Madelief

G-STYLE zei

Hoi Hannie ,
dat klinkt als een super gezellige dag en leuk dat je moeder ook mee was ondanks haar toch al wel hoge leeftijd .
Ik heb je kerstboom ook nog even bekeken ,erg leuk gedaan ook die ballen twee bij elkaar gebonden .

Ik wens je een gezellige aanloop naar kerst , hartelijke groet van Gea

Juud zei

Wat een superleuk uitje en wat een mooie foto's heb je ervan gemaakt!

Lida zei

Wat een leuk museum heeft zij jullie getoond, echt iets voor een bende vrouwen! Fijn dat jullie zo hebben genoten! Fijne feestdagen, groetjes
Lida

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...