woensdag 12 september 2012

Valletta

 Valletta is de hoofdstad van Malta. Er is ook  nog Mdina. Dat is de oude hoofdstad. Helaas zijn we er niet aan toe gekomen om ook nog Mdina te bezoeken maar Valletta was zeker de moeite waard. Ik had al van andere mensen gehoord dat het een bijzondere stad is en inderdaad moet je er geweest zijn om dit te beamen. De stad is bijna geheel afgesloten voor verkeer wat ik wel prettig vond omdat het toch overal al zo druk was. Er was een oud staatshoofd overleden en die werd een dag na ons bezoek begraven dus de stad was zich aan het voorbereiden op deze gebeurtenis. We zagen de militairen een nep kist uit de kerk dragen om te oefenen. Heel bijzonder om te zien allemaal. De stad is erg stijl zoals je ziet op de tweede foto. Justin leek het al wel wat om daar eens te gaan skateboarden....Je ziet heel veel mooie oude gebouwen en heel veel kerken. We zijn zelf in de St.John's Co-Cathedral geweest. Overweldigend moet ik zeggen. Ik heb nog nooit zoveel pracht en praal gezien. Malta is een heel Katholiek eiland en kent veel heiligen die allemaal hun eigen kapelletje hebben in de kerk. Ook op het eiland zelf vind je beelden en plaquettes op de meest vreemde plekken. Zomaar midden op een berg of op een heel vervallen huisje bij de voordeur. Zelfs nu ik de foto's nog weer even heb bekeken ben ik weer onder de indruk van deze stad...

 Overal zie je deze prachtige erkertjes aan de huizen..soms denk je ..oef..als het maar niet naar beneden komt zo vervallen ziet het er dan uit...maar dan blijkt er gewoon een gezin te wonen..
 St John's Co-Cathedral

Te veel om te laten zien maar hoop dat jullie toch een indruk hebben gekregen van de stad...
Fijne week verder allemaal
Veel liefs Hannie

18 opmerkingen:

Atelier Valerie zei

Enkele jaren terug ben ik ook op vakantie geweest naar Malta.
Het is een klein eiland, maar er is zoveel te zien!
Jouw mooie collage doet me terug denken en ooit ga ik nog eens terug!
Nog een fijne dag,
Groetjes Valerie ♥

Ingrid zei

Wat mooi daar allemaal Hannie en wat knap weergegeven met je foto's.....heel mooie stad!!...fijne dag nog....

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

wat prachtig allemaal zeg en ja dat skateboard gevoel begrijp ik hahaha...prachtige stad ..fijne week lieve groet rosita

wonen met brocante zei

Prachtige foto's heb je daar gemaakt! FIjn dat jullie zo genoten hebben. Groetjes Peggy

Mayflower zei

Wat een prachtige plaatjes, die eerste foto vind ik zo mooi.
Wat fijn dat je door de foto's de herinneringen aan je vakantie weer helemaal beleefd.
Fijne dag Hannie.
Lieve groet, Mea

Sabine zei

Wat een mooie foto's heb je gemaakt! Ziet er echt prachtig uit!

Liefs, Sabine

De Ruijsbroekjes zei

mooi he ! zo anders zo uniek. Mdina is inderdaad heel oud en je waant je daar helemaal terug in de tijd !

Jolanda zei

Prachtig, ik ben gek op dit soort 'reisposten'. Ik ben er nooit geweest Maar zo te zien de moeite waard. lieve groet

Jolanda zei

Prachtig, ik ben gek op dit soort 'reisposten'. Ik ben er nooit geweest Maar zo te zien de moeite waard. lieve groet

MARIANNE zei

Het ziet er inderdaad, allemaal heel indrukwekkend uit...en je hebt het met je prachtige foto's, heel goed weergegeven!
Mooie herinneringen aan een mooi Malta!!!

Een fijne avond, en groetjes!
Marianne.

Home and Lifestyle zei

Mooi hoor! Wij houden er altijd van om op vakantie mooie steden en dorpen te bezoeken en hier zouden wij ons ook heel goed thuis voelen!

Fijne avond! Liefs, Ingrid

Marguerite zei

Wat een prachtige foto's heb je gemaakt. Wat kan je daar genieten zeg! Dan is het in Nederland maar strak en recht.
Groetjes Marguerite

Conny's-blog zei

wat een mooie foto,s laat je zien............gr.conny

Kom Achterom zei

Wauw dit is zeker indrukwekkend wat een pracht en praal!
fijne dag
Yolanda

little sweet things zei

Zo leuk om door jouw foto's mijn vakantie van vorig jaar weer opnieuw te beleven.
Die straat die daar naar beneden loop,daar heb ik ook gelopen en in de st John cathedraal daar zijn wij ook geweest. valetta is echt een enorm drukke stad. Jammer dat jullie niet in Mdina zijn geweest, het was echt de moeite waard om daar ook te gaan kijken.
Misschien vind je het leuk om mijn vakantie verhaal over Malta te lezen?
http://littlesweetthings-saskia.blogspot.nl/search/label/Travel%20journal%20Malta.

Groetjes, Sas

Thuis bij Tjits zei

prachtig!! en wat een ontzettend mooie details.. het plafond van de kathedraal.. geweldig!

fijn weekend,
lieve groet Tjits

Gwennie zei

Nog nooit geweest. De moeite waard volgens mij...

hokje zei

Zo te zien aan je foto's is het zeker de moeite waard er een keer een bezoek te brengen...

Fijne dag. Groeten, Miranda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...